آوانت - دانلود و پخش آنلاین رایگان فیلم و سریال

اکشن

آوانت - دانلود و پخش آنلاین رایگان فیلم و سریال

: 3.9
افسانه تومیریس
در حال بارگذاری...

افسانه تومیریس

The Legend of Tomiris 2019

خلاصه فیلم : فیلم داستان ملکه‌ای بزرگ و قدرتمند به نام تومیریس را به تصویر می‌کشد و…

درباره فیلم : فیلم افسانه تومیریس (Tomyris) یک فیلم بلند سینمایی به کارگردانی آکان ساتایف است. داستان این فیلم بر اساس نوشته های تاریخی که پیرامون مرگ کوروش بزرگ روایت شده‌است. این فیلم برگرفته از نوشته های تاریخ هرودوت می‌باشد . داستان فیلم پیرامون ملکهٔ ماساگت‌ها یکی از اقوام ایرانی، به نام تَهم‌رَییش (تومیریس) است که بر طبق نوشته های تاریخی در نبردی شاه پارسیان کوروش بزرگ را کشته‌است. این فیلم در شهر نور سلطان، پایتخت قزاقستان، در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۹ به نمایش درآمد. آلمیرا تورسین، روانشناس، از میان ۱۵ هزار نفر برای بازی در نقش تومیریس انتخاب شد. او دروس حرفه‌ایِ سوارکاری و تیراندازی با کمان و نیز کار با شمشیر و چاقو را فراگرفت.

داستان فیلم افسانه تومیریس، افسانه‌ای برگرفته از یکی از چند روایت پیرامون مرگِ کوروش بزرگ از کتاب تاریخ هرودوت است. این روایت در مورد جنگ کوروش بزرگ با ماساگت‌ها (یکی از اقوام ایرانی) و ملکه آن‌ها تَهم‌رَییش (تومیریس) است که کوروش بزرگ در این جنگ کشته می‌شود.

مرگ کوروش دارای سه روایت تاریخی است که در مورد نام قومی که کوروش را به قتل رسانده شک وجود دارد ، هرودوت آن را ماساگت نامیده، کتزیاس دربیک و برس کلدانی هم دها، که هر سه از اقوام سکایی بوده که در فاصلهٔ گرگان تا ورای دریاچهٔ خوارزم و سیردریا سکونت داشته‌اند.

بازیگران :

به افسانه تومیریس امتیاز دهید.
0 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 100 votes, average: 0,00 out of 10 (0 votes, average: 0,00 out of 10)
You need to be a registered member to rate this.
Loading...